دانلود پاورپوینت نگاهی دوباره به تعلیم و تربیت اسلامی
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی
دانلود پاورپوینت نگاهی دوباره به تعلیم و تربیت اسلامی

دانلود-پاورپوینت-نگاهی-دوباره-به-تعلیم-و-تربیت-اسلامیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 12 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

نگاهی دوباره به تعلیم و تربیت اسلامی
آسيب وسلامت در تربيتي ديني
در اين نوشته ده محور براي بحث درباره آسيب وسلامت در تعلیم و تربيت ديني در نظر گرفته شده است.
قطب اول حد ميانه قطب دوم
حصار بندي مرز شناسي حصار شكني
محور اول :
حصار بندي : تربيت قرنطيفه اي است كه جدا كردن ودور نگاه داشتن فرد از عوامل منفي را شامل مي شود در دوران كودكي كه فرد شكننده است كاربرد دارد
حصار شكني: در اين قطب همه مرزها برداشته مي شود وفرد مجاز مي باشد كه بر هر ارتباطي روي آورد بر خلاف قطب قبلي است
مرز شناسي: مطلوب ترين آنها است مرز وجود دارد ولي مثل حصار بندي آهنين نيست ومثل حصار شكني هم بي مرز نيست فرد در عين ارتباط با پيرامون خود بين آنها تفكيك وتمايز قائل مي شود.
قطب اول حد ميانه قطب دوم
كمال گرايي غير واقع گرا سهل گيري سهل انگاري
م حور دوم :
قطب اول حد ميانه قطب دوم
کمال گرایی غیر واقع سهل گیری سهل انگاری
كمال گرايي: حركت به سوي هدف متعالي بدون توجه به محدويت وظرفيت فرد
سهل انگاري: چنان سستي در جريان تربيت نشان دهند كه عدم رعايت از سوي فرد حساسيتي را بر نيانگيزد
سهل گير: ضابطه هست اما نه ضابطه هاي آهنين وبي انعطاف ‏، خداوند به انسانها توانايهاي مختلف داده پس وسع آدميان مختلف است ونمي توان همه را به اوج رساند ميزان ضريب محاسبه خدا سعي فرد است پس در امر تربيت براساسي توانايي او بايد از او تكليف بخواهيم سهل گيري يعني حركت به سوي هدفي متعالي با توجه به محدودیت و ظرفیت فرد
محور سوم : قطب اول حد ميانه قطب دوم
گسست آفريني هدايت دنباله روي
1- گ سست آفريني : نظام تربيتي بدون توجه به نيازهاي واقعي افراد وبدون توجه به مسائل واقعي آنها برنامه ريزي مي كند وعايقي ميان دو نسل ظهور مي كند و سخنان آنان توسط هم شنيده نمي شود.
2- دنباله روي: در مقابل گسست آفريني قرار دارد مربي تابع متربي است
3- هدايت : نه گسست وجود دارد ونه دنباله روي بلكه در آن پيوند واتصال با بافت فكري رايج در ميان مردم وجود دارد و از طرفي هدايت كننده جلودار است
محور چهارم :
قطب اول حد ميانه قطب دوم
مريد پروري الگوي پردازي تكروي
در اين محور از آسيب شناسي ، قطب اول، مريد پروري ودر طرف ديگر تكروي قرار دارد كه هردو لغزشگاه محسوب مي شوند وحد ميانه الگو پردازي مي باشد.
مريد پروري :
منظور از مريد پرروري يعني اينكه هر چه مربي مي گويد و مي كند و درست است ومربي در وا د ي هر نوع سوال استقرارمي يابد اما حالت دومي نيز وجود دارد كه مي گويد هر چه كه درست است مربي مي گويد ومي كند . تعبير هر چه او مي گويد و مي كند درست است تنها در خو ر مقام ربوي خداوند ي است ونه غير او .
قطب دوم تكروي است . تكروي به اين معناست كه فرد از قبول هر نوع مق تدايي سرباز زند وخود را امام خويش بداند.

 

دانلود فایل





:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: